2014. április 29., kedd

Úszónapló 2014

#01 - 2014.04.29. Seapoint, csak fél bójáig és vissza. A víz hideg. Nem annyira, mint karácsonykor, talán nem is lesz sokkal melegebb az elkövetkező hónapokban, de már elszoktam tőle. Ennyi, ismerkedésként, elég is volt.

#02 - 2014.05.16. Seapoint, már majdnem a bójáig. Sajnos a tudat, hogy vissza kell mennem dolgozni és nem engedhetem meg magamnak, hogy akármeddig a vízben maradjak, rányomja a bélyegét.

#03 - 2014.06.13. Seapoint, immár bójáig. No igen, ha az ember nem siet dolgozni, akkor igen jót tud úszni. Péntek 13? Csak annyiban, hogy tegnap verőfény volt, ma már felhő. De a víz isteni.

#04 - 2014.06.18. Seapoint, bója és vissza. No, ez az, amikor már túl meleg a part közelében. De bent kifejezetten élmény volt, hiszen, jegyezzük csak meg, ismét tombol a felhőtlen, 22 fokos ír nyár.

#05 - 2014.06.19. Seapoint, reggel, egyedül, erős szél. Valamit valamiért.

#06-10 - 2014.06.20,21,22,24. Seapoint. Leírva talán kezd unalmassá válni. Amúgy nem az. :)

#11-12 - 2014.06.26,27 Seapoint. A dagály áttolódott dél körülre ezért e két alkalom ebédidőben, a bendő tömése helyett.

#13 - 2014.07.03 Seapoint. A 13-as lehet, hogy szerencsés szám, de nem a mai napon. Megpróbáltam lemérni az úszás útvonalát. Inkább ne is beszéljünk róla. Az ég annál kegyesebb volt. Északra és délre is felhőtakaró, egyedül mifelettünk egy sávban tiszta ég. A reggeli napfény széles sugárban terült el épp, amerre úsztam.

#14 - 2014.07.05 Seapoint. Majd megyek máshová is. Egyelőre a fájós térdem miatt próbálom minimalizálni a biciklizést.

#15-17 - 2014.07.19,20,21. - Seapoint. A reggeli dagályt ki kell használni. Érdekes volt figyelni, hogy bár mind a három nap 6:00 körül csobbantam a vízbe, mennyire más volt az úszótársak száma. Ahogyan egyre kevesebb lett a felhő az égen, úgy nőtt a lubickolkók száma...

#18. - 2014.07.22 - ...ezért ma reggel valami nyugalmasabb helyet kerestem, s White Rock-ra esett a választás. Közepesen távol egy munkanap reggelébe még belefér, a száz lépcsőfok távol tartja a mindehová kocsival járó divatsportolókat. Nem is volt ott rajtam kívül senki, amikor érkeztem, később is csak egy férfi, node ő ruha nélkül úsztott. Felidézve a tavalyi White Rock úszást, azt kell gondolom, ez a hely a meztelenül úszók találkahelye és talán nem kéne ide járnom.

#19. - 2014.07.25. - Seapoint. Gatyarohasztó meleg. Mármint ír mértékkel. Elég legyen, hogy félmeztelenül (felül!) tekertem vissza a tengertől. Szóval forró nap. Ebédidőben kétszázan a Seapoint beach-en. Fel kellett volna, tűnjön, hogy milyen kevesen a vízben. Fel kellett volna tűnjön, hogy sokan fotóznak a lépcsőknél, de nem egymást, a vizet. Beúsztam mintegy kétszáz métert és akkor bump, valamibe beleöklöztem. Azt hittem az áramlatot érzékelem ilyen furán, vagy hal. Bump. Na, sok lesz a halból. Bump. Mi a franc ez. És ekkor esett le. (The penny dropped, hogy angolul is oktassam az arra rá nem szorulókat.) Medúzák!!! Öklömnyiek, de rengetegen. Pánik fogott el. Komolyan. Az ismeretlenségtől főleg. A legendáktól, hogy megbénít a csípésük stb. Szóval menekültem ki. És úgy gondoltam, a vizes kalandokból ennyi elég is.

#20. - 2014.08.06. - Seapoint. ...persze a fenti gondolat elhalványult szépen, s egy szelesebb, hűvösebb reggelen lemerészkedtem a vízhez. Nem volt medúza egy sem. Igaz, napfelkelte sem, csak valahol a felhők mögött. Nem is volt lent senki, amikor beúsztam és csak egy srác, amikor kijöttem. És bár odébb öltözködött, de nem ment be a vízbe. Gyanúsan közeledett felém. Száz szónak is egy a vége, most már tudom, hogyan kell lehúzni a cipzárt a gumi úszóruhán (Búvárúszó-edző nem röhög). Én nem láttam még ilyen ruhát közelről, most viszont megkértek, hogy húzzam össze, mert én voltam az egyetlen a közelben. Igen, felülről lefelé húzva kell összezárni. És a zár nyelvén van egy hosszú zsinór, hogy segítse a munkájukat, de a mai delikvens nem boldogult vele.

#21. - 2014.08.07. - Forty Foot magasságában a tengeren. Egy munkatársam hajózik és hozzáfér egy kisebb jachthoz. Azzal elmentünk hajókázni. Egy tucat utasból négyen vettük a bátorságot, hogy beugráljunk a vízbe a fedélzetről. Keserű elmék, mert néhány parádés vízbe csobbanós felvétel után elveszítettem a munkatársam GoPro-ját. A tenger fenekén pihen.

#22. - 2014.08.09. - Forty Foot.Természetesen visszavonzott a hely. De csak, hogy végleg belássam, a hely, ahol a minap ugráltunk legalább egy kilométerre van a parttól. Mégha az ár kigörgeti a GoPro-t a part felé, akkor is bárhol lehet. Eh.

#23. - 2014.08.10. - Seapoint. A futópad az a találmány, hogy az ember fut, fut, izzad, oszt mégis egy helyben van. Az erős szél keltette hullámok és sodrás az a találmány, hogy az ember negyed órán keresztül kaálódzik az orra előtt 10 méterre levő bója irányába és mégsem éri el. Aztán feladja.

#24. - 2014.08.16. - Seapoint. Valójában sátrat nézni indultam. Azaz a hátizsákomban nem volt váltás ruha és törülköző, ellenben olyan dolgok, melyeket nem viszek magammal a partra, félő, hogy ellopják (pl. pénztárca) De hirtelen előbújt a nap és nagyon meleg volt és már majd' egy hete nem úsztam. Úgyhogy csobbantam egyet. Addigra már nem volt nap, ellenben ugyanaz az egyhelyben úszás élmény a viharos szél miatt, mint fent. Újságot olvasva szárítgattam magam a parton. Egy vastag kabátot, sapkát viselő pár férfi tagja bátran bedugta a kezét a vízbe, majd megjegyezte "nem is olyan vészes". Hiába, ezek a magyarok nem félnek a víztől.


#25. - 2014.08.17. - Howth. Kirándulni mentünk. Elvileg áthajóztunk volna Ireland's Eye-ra, de akkora volt a szél és a hullámok, hogy nem indultak komphajók. Életbe lépett a B-terv: séta a cliff walkon. Az elején még áztunk, aztán az öbölhöz érve már sütött a nap és az öböl vize csendes. Nem lehetett kighagyni. Kép is készült rólam, ahogy egyedül élvezem a tengert. Aztán meglátott fentről a sok turista és hirtelen legalább ötven olasz diák lézengett az amúgy néptelen partszakaszon. (Kevesen ismerik és nagyon meredek lejönni.) Komolyan mondom, pénzt kéne kérnem bizonyos helyek népszerűsítéséért. :) Mivel megint nem úszni készültem és itt zuhany sem volt, mire visszagyalogoltunk, aztán visszatekertem 24 kilométert az arcomra szélére szépen kiült a fehér só. Ezt persze csak otthon láttam meg a tükörben.

#26. - 2014.08.20. - Seapoint. Fura, hogy idén huszonhat alkalomnak kellett eltelnie, hogy végre lássam a napfelkeltét a vízből.

#27. - 2014.08.31. - Seapoint. A nagy szünet oka a pocsék időjárás és, hogy állandóan mentünk valahová a többiekkel és mindig távol a víztől. Ma is múzeumlátogatás volt terítéken, de utána a víz felé kerültem. Piros lobogó, medúzaveszély. Ezért ma csak a part mentén, óvatosan, mint a többi úszó.

#28. - ???

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése