2011. május 14., szombat

Hangulatjelentés

Midőn ezen sorokat írom, egy másik böngésző ablakban az Eurovíziós Dalverseny döntőjét nézem. Annak is a legvégét, amikor a különböző országok műsorvezetői egyesével felolvassák, mely országnak ítéltek pontokat. Az adás akadozik, szakadozik. A sávszélességet most inkább sávkeskenységnek nevezném. Arra tippelek, az egész Európára kiterjedő érdeklődés miatt az átlagosnál is terheltebbek a bitcsövek. Akárcsak nemrég, a királyi esküvő során.

A vicc az egészben, hogy előre tudom, a felzselézett hajú ír versenyzők mikor jutnak ponthoz. A lakótelepen sokan nézik a valódi, élő közvetítés tévén (mely beelőzi a döcögő netet) és örömittas riogásuk a zárt ablakon keresztül is behatol az apartmanba. Sose legyen rosszabb hangulat.

9 megjegyzés:

  1. A 22. hely után azonnal elkezdődött az ilyenkor szokásos anyázás, demagógia, politikai rinya és nevetséges vádaskodás.
    Tény, kicsit túl lett hype-olva Wolf Kati, de ettől függetlenül a dala teljesen jó, európai színvonalú volt, és jogosnak tűntek az előzetesen magas elvárások. Sajnálom, hogy így alakult neki a verseny, de egy egész Európát érintő vetélkedő esetében sajna ez a realitás. Ki a fene szavazott volna ránk (na jó, a finnek rendesek voltak, de bennük eddig sem kellett soha semmiben csalódni)?
    Itthon meg hetekre bebetonozza magát az összes fórum első posztjára a sok fröcsögés meg anyázás. Na, és a párhuzamok vonása a magyar focival. Csak azt felejtik el, hogy a sportban a meccse előtt egyformák az esélyek, és minden azon múlik, ki hogy teljesít. Itt meg sosem voltak egyforma esélyek, teljesen mindegy, ki milyen produkciót ad elő. Ez van.

    VálaszTörlés
  2. Egy gyors kiegészítés: az ír ikerpár csúnyán leszerepelt, ezért az ír fiatalok bánatukban elmentek berúgni. Az igazság természetesen az, hogy ha a Jedward nyert volna, akkor meg azért ittak volna. ;-)

    ----------------------------------------

    @admin: Nekem ez az egész szavazás fura. Valójában a NOX óta nem is néztem ezt a versenyt, mert nem láttam sok értelmét. Csak most, külföldről kapott más ízt az egész.

    Konkrétan nem értem, miért van jogosultsága az ilyen mondatoknak, hogy "ki szavazna ránk?" Ez elvileg dalverseny. Európa minden lakójának (aki nézi és szavaz) meg kéne hallgatnia az összes dalt, és el kellene döntenie, melyik tetszett a legjobban, és a szerint leadni a voksát.

    E helyett mi a valóság? A külföldön élők haza szavaznak plusz a rokon országok egymásra szavaznak. Ha meg valaki elhatárolódik ezektől, akkor előkerülnek az efféle gondolatmenetek (idézet "de a 13. csaj, na az nemsemmi volt, no persze nem énektudásilag"). Hol ebben a versenyben a DAL? :)

    Csak én vagyok hülye, vagy ezt a szavazósdit inkább lehetne párhuzamba állítani a politikai választásokkal (ahol szintén az érzelem és agymosás dominál, nem a tények), mint a focival?

    VálaszTörlés
  3. Úgy értettem a focit, hogy minden komoly (és komolytalan) meccs előtt megy a "szakértők" általi hülyítés, hogy most-most-MOST van itt a mi időnk, jók vagyunk, esélyesek vagyunk, nyerni fogunk.
    Ugyanez történt itt is. A kereskedelmi adók, netes újságok nyomatták a "Wolf Kati a nagy esélyes" dumát, nem törődve azzal, hogy baromira nem azon múlik a helyezés, hogy ki mennyire jó, hanem, hogy kire ki fog szavazni. Aki meg diszkréten megpróbálta ezekre e tényekre felhívni a figyelmet, azt kapásból lehurrogták, lehülyézték, stb. A verseny után pedig mindenki jön az "én megmondtam, minek ide a hülyítés?!" rigmussal. Az emberekben a legidegesítőbb jellemvonás, hogy nincs bennük következetesség.
    Jó a politikai párhuzam is. Csak ez most nemzetközi porond volt, így más fajta agymosások és hülyítések léptek érvénybe. Sajnos.

    VálaszTörlés
  4. Értem, értem.
    Elmondom, miket hallok még dögivel. Hogy ha Wolf Kati jutott ki, akkor miért XY nyerte az X-faktort. Itt már végképp elvesztem a fonalat. :)

    VálaszTörlés
  5. :D, egyetértek. Én is végig néztem az egész műsort, majd a végén döbbenten álltam a pontok alakulása előtt. Igen, nagyon jónak tartom Kati számát, de lássuk be akadt sokkal látványosabb előadás is (pl. az Ír srácoké), ami sajnos a DALon túl szintén sokat számít, és hát akadt még ott egy-két fülbemászó dallam, svédek, és spanyolok, de hogy pont az a nyálas azerbajdzsáni szám nyerje...
    Én sem értem, miért nem lehet egy egyszerű show műsort nyomni az európaiaknak évente egyszer és elfelejteni ezt a szavazósdit.

    VálaszTörlés
  6. Még a követségtől is kaptunk mailt, hogy el ne felejtsünk szavazni, itteni magyarok, Wolf Katira.

    Nem néztem, mert jó krimi volt a másik adón, na de mi van, ha esetleg más produkciója tetszene?

    Mindegy, hidegen hagy.

    VálaszTörlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  8. @kisrumpf Az mtv videotárból biztosan megnézhető. Bár a magyar komment egy külön bejegyzést érdemelne. (Komolyan nem tudnak egy normális műsorvezetőt keríteni semelyik tévéadón?)

    @Erika Igaz, ami igaz. A Jedwardban mérhetetlen mennyiségű energia van.

    Egyébként a Jedwardról ma megtanultam valami újat. Az munkatársam hatéves kislányának volt születésnapi bulija a hétvégén. A srác összegyűjtött mindenféle ma népszerű zenét, de fogalma sem volt róla, mit kellene a hatéveseknek feltennie. (Hiába, Halász Judit nem annyira ismert errefelé. :D ) Legnagyobb megdöbbenésére a kicsit a Jedwardra szó szerint tombolni kezdtek és még hatszor kérték vissza az alkalmi DJ-től. :)

    VálaszTörlés
  9. Én pl. nagyon kedvelem Gundel Takács Gábort, de tényleg nem ártott volna a kaptafánál, a sportnál maradnia.
    Ami pedig a Jedwardot illeti érdekes, mert nekem is bejött (lehet kicsit infantilis vagyok? :D), ugyanakkor a 18 éves fiam keményen leszólta (és akkor finom voltam :) )

    VálaszTörlés