2011. május 22., vasárnap

Sean Walsh Park (a csavargó meg a térképe)

Ez a park csak úgy az utamba került. De örülök neki, hogy az utamba került. Imádom a tavas, vizes, hidas helyeket. S bár itt a fém dominál - mind a tó vizéből kiemelkedő állatszobrok, mind a hidak esetében - mégis valahogy a japán kertek jutottak eszembe, amikor először körbejártattam a szemem a területen.

Tallaght-ba igyekeztem, mert több jóakaróm is azzal kecsegtetett, hogy a Homestore And More nevű áruházlánc üzleteiben biztosan találok porzsákot a porszívómhoz. Sajnos az albérlethez olyan porszívó járt, melyhez sehol, de sehol (Dunnes, Tesco, Woodies...) nem kapok belevalót. A HaM üzleteit viszont többen ajánlották. A legközelebbi a 15 kilométerre levő Tallaght-ban található, úgyhogy felnyergeltem a drótszamaram (fékállítás, keréknyomás), aztán uccu neki!

Mit mondjak?! Még életemben nem kerékpároztam 30-50 kilométer/órás szélben (ennyit írt a google weather), hát nem is szeretnék többé. Nem kellemes érzés, amikor a kerékpársávból csak úgy befúj az autók közé. Még szerencse, hogy itt többnyire vigyáznak ránk, biciklistákra.


Ahogyan az lenni szokott, időnként megálltam, hogy a térképkönyvben lecsekkoljam, jó irányba haladok-e. Ennek az irgalmatlan sok körforgalomnak az az átka, hogy mégha négy útvonalat is kapcsol össze, az átellenes utak nem mindig pontosan egymás folytatásai. Néhány fokos eltérést nem venni észre a nagy kanyar megtétele után, így sokszor fordult már elő, hogy két-három körforgalom után derékszögben haladtam az előre tervezett útirányomhoz képest. Nagyon kellene már egy GPS(-es telefon), de ahogy a költségvetésemet nézem, idén már semmiképpen nem lesz rá keret. Marad a jó öreg (és bazi nehéz) térkép az előre beragasztott kis post-itekkel ("Itt a bolt", "Itt fordulj fel!" stb).

A mai második pihenőmet terveztem épp, mert úgy éreztem, vagy már ott kéne lennem, vagy megint eltévedtem, amikor megláttam ezt a parkot balkéz felé. Ha már megállok, soha rosszabb környezetben ne kerüljön rá a sor - gondoltam. Az öröm még nagyobb lett, amikor kiderült, hogy tulajdonképpen helyben vagyok. A HaM üzlet a parktól pár percnyire van.

Azt már nem szívesen osztom meg a világgal, hogy nemhogy nem kaptam porzsákot az én masinámba, de semmilyen porzsákot nem árulnak. Nulla, nyisto, kein. Úgyhogy most fordulok a kedves olvasóközönségem (hah!) felé. Aki tud olyan boltot, ahol széles választékban találni porzsákot, ossza meg velem. Köszi.

Következzenek a képek. Akit idegesít a diavetítősdi, annak itt a link az albmhoz: https://picasaweb.google.com/102784025938826552374/SeanWalshParkTallaght


4 megjegyzés:

  1. Blackrock, nagy bevásárlóközpont az út tenger felé eső oldalán: már az épületben, a Superquinn mellett menj le a lépcsőn, és ott van egy kis bolt, mindent árulnak, a kutyaágytól kezdve az üvegtányérokon át... nevet nem tudok, sajnos, de fel fogod ismerni. Ott láttam a falon lógni sokféle porzsákot. De ha megmondod a porszívó modellt, jártamban-keltemben megnézem a boltokat, van a melóhely környékén sokféle háztartási cuccokat áruló.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen köszönöm a tippet. Amint eláll a 60 kilométeres szél (egyesek szerint van ez 80 is) már megyek is.

    A sport abban van, hogy én vadászom le a nagy vadat. Ezért nem árultam el, és nem is árulom el a típust, én akarom elejteni. Ezért nem fordultam eddig még az Argoshoz vagy az Amazonhoz sem. Ha nincs, nincs, legfeljebb megnézem még egyszer a Black Rockot. A múltkor ezek szerint nem jó helyen jártam, mert az a bevásárlóközpont (belső udvarocskával, emelettel) az útnak nem a tenger felőli oldalán volt.

    De nagyon szépen köszönöm a felajánlást. Jó tudni, hogy vannak, akikre ismeretlenül is számíthatok.

    VálaszTörlés
  3. Teljesen jó helyen keresgéltél, csak én a nagyobb utat tekintem útnak, Te pedig alighanem azt, ami átmegy Blackrock Village-en. A lényeg, hogy a bolt a Superquinn épületének alagsorában van :-)

    További jó vadászatot! Apropó, az ún. 2 eurós boltokat se hagyd ki, azokban is szoktak lenni porzsákok - és egyéb hasznos dolgok.

    VálaszTörlés
  4. Nem találtam elérhetőséget a névjegyeden, remélem, azért olvasod. Hálás köszönet a tippért. Végigjártam nagy Dunnes-okat, eltekertem ide-oda, de végül ez a kis bolt lett a nyerő. Amikor végre megértették, mit szeretnék, ezekkel a szavakkal vezettek hátra "Dustbag heaven" - és igazuk volt. :) Nem mellesleg a piac az emeleten (Superquinn), az sem piskóta. Szeretni fogom azt a helyet.

    VálaszTörlés