2011. január 19., szerda

Benyomások

Bicikliszerető nép. Ez látszik a kerékpárútjaikból, a mínuszban is lendületesen tekerő sporttársakból. A munkahelyem garázsában is rengeteg kerékpárparkoló van. De amikor először jártam az épület garázsában, azt hittem rosszul látok. Ez a látvány fogadott.


Nem mellesleg az állam támogatja a kerékpárral munkába járást. A procedúra valami olyasmi, hogy a munkaadóm veszi meg a biciklimet, és egy részét leírhatja a saját adójából. Nekem pedig levonják a fizetésemből, azaz csökkentik az adóalapomat, így jobban járok, mintha megkapnám a fizetésemet, levonnák a 42%-ot és abból venném meg a bringát. Ha minden igaz, ezt a kedvezményt nemsokára megszüntetik, ezért gyorsan kellene biciklit venni.

--

A fűre sok szépet lehet mondani nyáron, de talán még jobbat most, a tél kellős közepén. Most vagyunk két fagyos periódus közt, épp elolvadt minden és a fű zöldell. Nem harsog, nem simogat, de nem is kókadozik, nem sárgul.


--

Beszéltem már pár hivatalos szervvel, de még egyszer sem ismertem fel a hadarásukban az address szót. Valami mást mondanak helyette. Ideje elkezdenem a magammal hozott nyelvleckéket. Nem csak e miatt a szó miatt.

--

A közlekedésről még bizonyára születik egy (több?) hosszabb bejegyzés. Az első benyomásom itt is, akárcsak Amerikában volt anno, a fegyelem. Itt nem láttam olyat, hogy az egyik sáv egyenesen megy, a másik jobbra kanyarodik, és az egyenesen tartóban harminc autó áll egymás mögött, akkor sok paraszt kivágódik a jobbra tartóba, majd a legelején visszakéredzkedik. No jó, a halványpiroson ők is átcsúsznak, főleg az olyan helyeken, ahol 2-3 másodpercig tart a zöld. A buszsáv itt is tilos zóna, nagyon büntetik azt, aki rajta közlekedik. Ám este hét és reggel hét között szabad a használata bármely járműnek. Ésszerű, nem?

--

Thanks a lot. A nyelvórákon én még ezt a kifejezést tanultam. Itt ennek már a fokozása él a köznyelvben. Tanks a milli. (A million-ból rövidítve.)

--

2008-ban egy nagyon barátságos, kedves, tiszta Dublint láttam. Turistáknak valót. Bár G. nevű barátném elmondta, hogy párjának nem volt ilyen szerencséje, csupa rosszat tapasztalt itt. Én azért biztos voltam benne, hogy az igazság itt is középen van. Csak meg kell látni a jót is, rosszat is. Pár éve nem láttam szemetelést. Most már igen. Valószínűleg fiatalok piálós helyét láthattam, rengeteg eldobott üveget. És nem meglepő módon a Microsoft irodaház előtt százával az eldobott csikkek. A benti dohányzási tilalom miatt.

--

Annak idején mi szégyelltük a magyar nyelvű táblát Bécsben, hogy "Ne lopj magyar!". Itt a ne pisilj tábla lengyelül szól. A ne parkolj tilosan tábla lengyelül szól. Jelzés értékű...




2 megjegyzés:

  1. Van-e már biciklid azóta?
    Thanks a milli - ezt használni fogom! :D
    az utolsó benyomásod pedig tényleg elég szarkasztikus!

    VálaszTörlés
  2. Kölcsönbiciklim van. Egy normális bicó 300 EUR-nél kezdődik. Még erősen a jövő zenéje.

    VálaszTörlés