2011. január 18., kedd

Beköltözés

Az apartman keresése még decemberben elkezdődött. Ám azt a bölcs tanácsot kaptam, hogy amit akkor kinéztem, felejtsem is el, valószínűleg elkél januárra. Majd a kijövetelem előtti héten vadászunk. Pontosan így történt. A kiszemelt apartman elment, került helyébe nem egy másik. Az áruk 900 és 1000 euró között. Per hó. Igen. És még vigasztaltak, hogy a gazdasági válság miatt ilyen olcsó.

Annakelőtte ugyanez a kategória 1300-1400 volt. A leendő cégemtől egy Lee nevű, általam még nem ismert személy (XA) kereste fel a címeket sorra, és küldte nekem a fényképeket. A kedvessége, az utánajárások zöme kezdett kényelmetlenné válni a számomra, így egy bizonyos apartmannál maradtam, amely a fényképek alapján a legjobban mutatott. Kértem, azt szerezze meg nekem.

Ezzel elkezdődött egy ördögi kör, melyből a mai napig nem sikerült kijutnom, bár már látszik a kiút. Nem szeretnék untatni senki, ezért csak nagyon röviden. Ahhoz, hogy legális munkaerő legyek ebben az országban, szükségem van egy ún. PPS számra (kb. az adószám és a TAJ szám együtt). Ahhoz, hogy ezt megkapjam, szükségem van egy itteni lakcímre. Ahhoz, hogy a lakbérleti-szerződést megkössük, és igazolni tudjam a lakcímemet, az ingatlanügynökség kérte a PPS számomat, munkaszerződésemet, bankszámlaszámomat. Amúgy bankszámla nyitáshoz szintén kell a PPS szám.

Sakk-matt.

Majdnem.

A főbérlő végre beadta a derekát. PPS, szerződés, bankszámla, telefonszám nélkül elfogadott albérlőként egyetlen feltétellel: én írom alá a szerződést. Ezt hétfőn délben ütöttük nyélbe. Ekkor ismertem meg Lee-t. (lásd Lee) Elmondták, mit és hogyan kell majd intézni. (Gáz, villany, internet) Kaptam kulcsokat. És ennyi. A fenekem alá lett tolva egy lakás. P volt olyan kedves és vett nekem egy starter kit-et, paplan, párna, huzat, némi élelmiszer, mosószerek, tányér, evőeszköz. Így akár aznap beköltözhettem volna, de P kislányának unszolására maradtam náluk még egy éjszakát. Könnyű a jó körülmények közt ellustulni.

Kedd este aztán végleg elfoglaltam a szállásomat.

2 megjegyzés:

  1. Szájtátva olvasom... Örülök, hogy megoldottátok az albi-dolgot. A főbérlőn múlt? Hamar fefogta, hogy lehetetlent kíván tőled, vagy ez így működik kint?

    VálaszTörlés
  2. Két héttel utánm újabb kolléga érkezett. Ő Romániából. Neki hasonló nehézségei voltak, vannak. A másik nagy kaland a bankszámla. Ahhoz is kell a PPS szám. Régen nem kellett, de most pénzmosás elleni mizéria van itt is. A legjobb, ha van egy bankszámlaszámod. Akkor akár azonnal nyitnak neked egy másikat. :)

    VálaszTörlés